På denne side kan du se både Cykelforums og Sønderborg Kommunes kampagner. Vi mener, at mest mulig eksponering er med til at rykke folk hen imod de ønskede budskaber. Læs mere om Cykelforums samarbejde med Sønderborg Kommune.
Del endelig kampagnematerialet. Hvis det ligger her, har det muligvis også relevans for dig og dit netværk.
Den Sureste uge
Rådet for Sikker Trafik går sammen med Sønderborg Kommune om i februar at vise skolepatruljerne den anerkendelse, som de fortjener.
Skolepatruljerne gør et meget vigtigt stykke arbejde, når de hver morgen sørger for at hjælpe de andre elever sikkert over skolevejen. De gør det frivilligt og uanset vejret – dén indsats skal de anerkendes for i den mørke, kolde tid.
Jeg kan ikke cykle i dag!
Når voksne vælger at stille cyklen til fordel for bilen, er det ofte fordi de oplever, at ting, der førhen ikke var en barriere, nu er det. Pludselig er det for besværligt at cykle! Med andre ord: Når man får en bil, bliver man verdensmester i undskyldninger for ikke at tage cyklen.
Kampagnen har til formål, at få bilister til at overveje cyklen til deres næste småtur ved at overdrive og give undskyldningerne et komisk twist, og den henvender sig således til den voksne målgruppe.
Kampagnen er under udvikling i et samarbejde mellem de syddanske kommuner og vil annonceres i april.
Giv dit barn lov
Stadig flere børn bliver transporteret til og fra skole på bagsædet af en bil. Det skaber farlige situationer i trafikken, samtidig med at det udgør en udfordring for børnenes kondition, sundhed og helbred. Med denne kampagne er det Sønderborg Kommunes ambition, at åbne forældres øjne for fordelene ved at lade deres børn skifte sikkerhedsselen ud med en cykelhjelm.
Kampagnen henvender sig til forældre til børn i 0.-6. klasse og løber henover maj måned.
Vi cykler til arbejde
Hver maj måned ruller kampagnen, der har til formål at få medarbejdere til at gribe ud efter cyklen. I hold á 2-16 kollegaer, gælder det om at cykle flest mulige dage i maj måned. Alle dage på cyklen tæller med – uanset om man cykler kort eller langt, hurtigt eller langsomt. Det tæller også som en cykeldag at cykle til bus og tog – eller blot den ene vej. Bare man cykler!
Kampagnen er udviklet af Cyklistforbundet og henvender sig til den voksne målgruppe.